Doskonały rok dla Net-A-Porter

1 Komentarz
8 Zdjęć
Niedziela, 20-01-2013

Luksusowa moda nie istniej dziś bez internetu. Najsłynniejszy wirtualny sklep z ubraniami i dodatkami od największych projektantów mody – Net-A-Porter.com - właśnie podsumował miniony rok. 2012 zamknięto z 55-procentowym wzrostem sprzedaży i skokiem z 238 milionów funtów do 368 milionów funtów. Wynik tym bardziej imponujący, że 27 milionów funtów pochłonęły ubiegłoroczne inwestycje

To zresztą te wydatki mocno wpłynęły na systematycznie rosnącą sprzedaż. Za 6,6 milionów funtów kupiono bowiem Shouke – azjatyckiego dystrybutora ekskluzywnej mody online, który otworzył Net-A-Porter drzwi na chiński rynek. Świetne wyniki są w znacznej mierze zasługą chińskich klientów, którzy coraz więcej wydają nie tylko w realnych butikach, ale również w przestrzeni wirtualnej. 

Prawie 23 miliony funtów pochłonęły nowe, zautomatyzowane centra dystrybucji w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych oraz nowe centrum w Hong Kongu. 

Kiedy Natalie Massenet zakładała Net-A-Porter w 2000 roku możliwości zakupu luksusowych produktów za pośrednictwem internetu były mocno ograniczone. Projekt okazał się strzałem w dziesiątkę i dziesięć lat później Massenet sprzedawała swoje 18 procent udziałów w firmie za 50 milionów funtów koncernowi Richemont, który przejął ekskluzywny, wirtualny butik.

Na przestrzeni lat butik Net-A-Porter poszerzył swoją ofertę o dział ślubny i sklep dedykowany mężczyznom. Od niedawna firma wydaje również własny magazyn drukowany.

AW

Doskonały rok dla Net-A-Porter

Natalie Massenet

  • Doskonały rok dla Net-A-Porter
  • Doskonały rok dla Net-A-Porter
  • Doskonały rok dla Net-A-Porter
  • Doskonały rok dla Net-A-Porter
  • Doskonały rok dla Net-A-Porter
  • Doskonały rok dla Net-A-Porter
  • Doskonały rok dla Net-A-Porter
  • Doskonały rok dla Net-A-Porter