Dad-vertising - nowy trend w marketingu

4 Komentarze
8 Zdjęć
Czwartek, 25-07-2013

Ojcowie wreszcie dostrzegani przez marketingowców. Reklamy produktów dla dzieci przestają być kierowane wyłącznie do opiekujących się nimi matek. W świecie reklamy wykształca się nowy nurt - dad-vertising.

O tym, że temu trendowi powinno poświęcać się więcej uwagi, przypomina specjalizująca się w neuromarketingu Rhondalynn Korolak. Powód? Liczba ojców pozostających w domu z dziećmi wzrosła w ostatniej dekadzie aż dwukrotnie. Zadaniem marketingowców jest więc zwrócenie uwagi na ich potrzeby. Reklamy muszą stać się bardziej trafne, czyli dostosowane do faktu, że w pracach domowych coraz częściej udzielają się panowie.

Marki, oferujące np. zabawki i artykuły higieniczne dla dzieci, nie mogą już koncentrować się wyłącznie na matkach. Dotyczy to zarówno ich oferty, jak i sposobu docierania do klienta. Przykładem jest firma Mattel, która do sprzedaży wprowadziła zestaw budowlany Barbie czy marka Huggies, która do spotów reklamowych zaangażowała mężczyzn. Ojcowie pojawili się również w reklamie Bebilonu, choć niestety tylko w roli panów chwalących swoje pracujące żony.

Idea nowego trendu w marketingu opiera się na tym, że ojcowie tworzą nową grupę konsumentów. Choć w rzeczywistości grupa ta nie jest taka nowa, do niedawna w świecie reklamy była ona niewidoczna. Dzisiaj współczesny tata nie tylko pracuje zawodowo, ale także robi zakupy, zajmuje się dziećmi i gotuje.

Panów pojawiających się w reklamach produktów dla dzieci dostrzegli także interesujący się marketingiem blogerzy. Najnowszy trend w marketingu należy, jak można się było tego spodziewać, do ocenianych pozytywnie.

I słusznie - mężczyźni mają coraz lepszą reputację i nie kojarzą się już z nieudolnymi osobami niepotrafiącymi zająć się własnym dzieckiem. Dlaczego marketingowcom zajęło dojście do tego aż tyle czasu? - zastanawia się Amy Swanson, redaktorka strony Quality Logo Products. Cóż, lepiej późno niż wcale.

Czytaj też: Tatuaże jako nośnik reklamy. Potęga skinvertisingu rośnie

MM

Dad-vertising - nowy trend w marketingu

W świecie reklamy wykształca się nowy nurt – dad-vertising

  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu
  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu
  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu
  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu
  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu
  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu
  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu
  • Dad-vertising - nowy trend w marketingu