Czy luksusowe marki zawyżają ceny?

16 Komentarzy
7 Zdjęć
Sobota, 18-08-2012

Bawełniany t-shirt w sklepie sieciowym kosztuje góra kilkadziesiąt złotych, a za ten z ekskluzywnego butiku np. Balmain trzeba zapłacić nawet ponad tysiąc euro. Różnica jest kolosalna, dlatego eksperci od ryku dóbr luksusowych już dawno zastanawiają się czy klienci są w stanie wydać każde pieniądze i zaakceptować ceny dyktowane przez ekskluzywne marki. Michel Chevalier, autor książki ''Luxury Brand Management'' twierdzi, że większość bogatych nabywców zapomina o kosztach. Chcą po prostu mieć rzeczy najlepszej jakości i nie zastanawiają się nad realnością cen.

Hermes, Van Cleef & Arpels i Bottega Veneta notują największe wzrosty wśród luksusowych firm. Ceny szybują w górę, m.in. dzięki ekspansji na rynek chiński oraz elitarności produktów. Niektóre roczniki koniaku lub szampana liczą zaledwie parę butelek. Nie można ich zatem sprzedać tanio. Ograniczona ilość to doskonały pretekst do podnoszenia cen.

Analitycy twierdzą, że wzrost cen luksusowych wyrobów nastąpił w dużej części przed kryzysem w  2008 roku. Następna taka fala pojawiła się w drugiej połowie 2010 roku. W ciągu ostatnich dwóch lat zdrożały natomiast szampan, galanteria skórzana oraz biżuteria. Zegarek Cape Cod od Hermesa kosztował w 2009 roku 1,3 tys. euro a obecnie - 2,2 tys. Za butelkę Moët & Chandon Rosé Imperial płacono w USA 60 dolarów w 2010, dziś trzeba wydać o 16 dolarów więcej. Najwięksi giganci nie obawiają się podnoszenia cen. Koncern LVMH zrobił to bez wahania rok temu, kiedy o 15 proc. zdrożały produkty marek Louis Vuitton i Moët & Chandon. Firma zanotowała dzięki temu wzrost przychodu o 1/3.

Taka strategia bardzo kontrastuje z markami z niższej półki modowej. Aby przyciągnąć klientów firmy takie jak np. Gap oferują duże promocje. Podnosząc ceny prawdopodobnie straciłyby klientów. Wyprzedaże i zniżki nie są dobra metodą jeśli chodzi o segment drogich marek. Osoby, które płacą krocie za torebkę czy buty nie chcą za miesiąc dowiedzieć się, że przepłaciły i ten sam asortyment mogły nabyć o wiele taniej. To nie wzbudza szacunku do marki.

Luksusowe marki nie zaprzestaną podwyżek. W tym roku mogą jeszcze wzrosnąć ceny ubrań i akcesoriów skórzanych ze względy na droższe surowce. Już wiadomo, że jesienią produkty LVMH będę kosztować o 10 proc. więcej.

EM

  • Pn., 20-08-2012 Gość
    zawsze znajdzie sie jakas pipa co ma nasrane w glowie i zaplaci 1000 euro za plastikowa torebke.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 20-08-2012 Gość
    Gość (Pn., 20-08-2012) napisał:

    zawsze znajdzie sie jakas pipa co ma nasrane w glowie i zaplaci 1000 euro za plastikowa torebke.


    a kto dal ci prawo zarzadzania nieswoim portfelem?!?!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 20-08-2012 Gość
    Chanel to samo. Jumbo flap jeszce kilka lat temu kosztowal $2500, teraz ok $5000.
    Gość (Sob., 18-08-2012) napisał:

    Gość (Sob., 18-08-2012) napisał:

    Louis Vuitton mial podwyzke cen dokladnie 6 tygodni temu ,wiem bo kupuje regularnie od LV I za kolekcje Louis Vuitton& Yayoi Kusama placilam w butiku wlasnie ceny wyzsze o te kilka procent .A Louis Vuitton kazdego roku podnosi swoje ceny regularnie !





    Tak samo Hermes, co roku podnosi ceny jak nie galanterii skorzanej, to wyrobow z jedwabiu, albo bizuterii czy tez innych produktow.

    Odpowiedz Zgłoś
  • Pn., 20-08-2012 Gość
    Dokladnie tak .Jak bede chciala to wywale te 1000euro nawet do smieci.
    Gość (Pn., 20-08-2012) napisał:

    Gość (Pn., 20-08-2012) napisał:

    zawsze znajdzie sie jakas pipa co ma nasrane w glowie i zaplaci 1000 euro za plastikowa torebke.



    a kto dal ci prawo zarzadzania nieswoim portfelem?!?!

    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 21-08-2012 Gość
    Gość (Sob., 18-08-2012) napisał:

    luksusowych jest marek coraz mniej, napewno do nich nie zaliczaja sie takie firmy jak niektorzy sadza : versace, armani, gucci, hugo boss, kenzo itp...

    Przesadą jest to, kiedy ludzie myślą, że luksusowa marka to mango, albo zara...
    Odpowiedz Zgłoś
  • Sob., 01-09-2012 Gość
    Gość (Wt., 21-08-2012) napisał:

    Gość (Sob., 18-08-2012) napisał:

    luksusowych jest marek coraz mniej, napewno do nich nie zaliczaja sie takie firmy jak niektorzy sadza : versace, armani, gucci, hugo boss, kenzo itp...

    Przesadą jest to, kiedy ludzie myślą, że luksusowa marka to mango, albo zara...


    bez przesady, kazdy chyba wie, ze sieciowka z luksusem nie ma nic wspolnego
    Odpowiedz Zgłoś
1 2