Chińskie dzieci a moda luksusowa

0 Komentarzy
10 Zdjęć
Wtorek, 03-07-2012

O tym, że marki luksusowe doskonale radzą sobie w Państwie Środka wiemy od kliku lat. To Azja reperuje i ma zasadniczy wpływ na wyniki finansowe największych graczy na rynku dóbr luksusowych. Ostatnie badana wykazują, że coraz bardziej liczącą się w tej rozgrywce o pieniądze grupą są chińskie dzieci.

Chińczycy chętnie ubierają swoje pociechy w ubranie z luksusową metką. Według raportu specjalizującej się w zakupach najbogatszych firmy Albatross Global Solutions chińscy rodzice wydają średnio ponad 370 euro miesięcznie na ekskluzywne, dziecięce produkty (głównie ubrania i zabawki). Amerykańska firma Frost&Sullivan idzie jeszcze dalej i prognozuje, że kwota ta będzie rosnąć i do końca przyszłego roku osiągnie poziom 1000 euro. 

Na liście bestsellerów są dziecięce kolekcje Gucci Kids, Baby Dior, Armani Junior i Burberry Children. To marki, które sprzedają się najlepiej. Chińscy rodzice dla swoich dzieci wybierają produkty firm, które znają i mają w swoich szafach.

Nic więc dziwnego, że przedstawiciele Gucci już pracują nad otwarciem całej sieci salonów Gucci Kids, a duet Dolce&Gabbana ogłosił niedawno, że zabiera się za ubieranie najmłodszych. Pojawiają się nawet głosy, że to chiński rynek dziecięcy będzie wkrótce dla luksusowych koncernów najbardziej atrakcyjny. Koszty produkcji kolekcji dla dzieci są nieco niższe ze względu na mniejszą ilość materiału, ceny natomiast nie odbiegają zasadniczo od tych na metkach ubrań dla dorosłych.

AW