Chińczycy kupują najwięcej towarów luksusowych

1 Komentarz
4 Zdjęcia
Niedziela, 23-12-2012

Najważniejszymi klientami producentów dóbr luksusowych są Chińczycy. Mieszkańcy Państwa Środka wyprzedzili Amerykanów w rankingu liczących się nabywców produktów z najwyższej półki. 

Z ostatnich badań firmy doradczej Bain & Co. wynika, że zakupy dokonane przez chińskich klientów (w kraju i za granicą) stanowią 25 procent globalnej sprzedaży. Konsumenci z USA odpowiadają za 20 procent sprzedaży. Miejsce trzecie zajęli Japończycy z wynikiem 14 procent.

Choć o wzroście sprzedaży takiej jak w 2011 roku (imponujące 30 procent) można już tylko pomarzyć, rola Chin w sektorze dóbr luksusowych nieustannie rośnie i umacnia się. Największe marki i domy mody uważnie śledzą ten proces i systematycznie poszerzają swoje sieci sprzedaży w Azji, licząc, że coraz bardziej zamożny chiński klient wyraźnie poprawi wyniki sprzedaży. 

A jest na co liczyć, bo nadzieja na zyski ma mocne oparcie w faktach. W 2011 roku sprzedaż dóbr luksusowych w Chinach szacowano na poziomie 17 miliardów euro. 2012 ma zakończyć się 7-procentowym wzrostem. Na spowolnienie zdecydowany wpływ mają upodobania zakupowe Chińczyków, którzy luksusowe butiki najchętniej odwiedzają poza granicami kraju i to w Europie, nie w Chinach, zostawiają swoje pieniądze. 

AW

  • Pt., 28-12-2012 Gość
    A co z polakami ? Podobno marką luksusowa numer jeden jest w polsce adidas aa u nas sklepów adidasa troche jest.... ciekawe w zwiazku z tym ktore miejsce mamy w rankingu dóbr luksusowych bo u nas prawie co drugi polak chodzi w jakis adidasach?
    Odpowiedz Zgłoś