Burberry wraca do formy

0 Komentarzy
4 Zdjęcia
Piątek, 19-04-2013

Na rynku brytyjskiej luksusowej mody powraca optymizm. Burberry przedstawiło właśnie wyniki za ostatnie półrocze. Do 31 marca przychody wyniosły 1,12 mld funtów, wzrosły więc o 9 proc. Biorąc pod uwagę wrześniowy spadek akcji i obawy dotyczące popytu na luksus w Chinach, marka ma wreszcie powód do radości.

- Widzimy pierwsze oznaki poprawy sytuacji we wszystkich regionach oraz kategoriach produktów, ze szczególnym wskazaniem na nasz sklep internetowy - zakomunikowała Angela Ahrendts, prezes Burberry Group. Dobre wyniki to głównie zasługa rosnącego w Azji popytu na luksus. To on zrównoważył kiepskie wyniki sprzedaży w Europie, gdzie przychody wzrosły  4 proc. - do 288 mln funtów.

W regionie Azji i Pacyfiku przychody wzrosły aż o 15 proc. Burberry postanowiło więc skupić się na wykorzystaniu dynamicznego wzrostu na rynku azjatyckim. Jeżeli chodzi o ogólną liczbę nowych sklepów, przybywać ich będzie mniej niż w ostatnich latach. Jednak aż trzy nowe butiki powstaną w Szanghaju. Marka w najbliższym roku koncentrować będzie się bowiem na Chinach i krajach Ameryki Łacińskiej.

Ostatnie pozytywne wieści od Burberry napłynęły w styczniu. Wówczas firma podała, że przychody w ostatnim kwartale 2012 roku wyniosły 613 mln funtów – o 11 mln więcej niż prognozowano. Dom mody przyznał też, że na wyniki wpłynęła lepsza sprzedaż w Chinach i to z chińskim rynkiem wciąż wiąże duże nadzieje.

Czytaj też: Mulberry w tarapatach

MM

Burberry wraca do formy

W ostatnim półroczu przychody Burberry wzrosły o 9 proc.

  • Burberry wraca do formy
  • Burberry wraca do formy
  • Burberry wraca do formy
  • Burberry wraca do formy