Bardzo drogie majtki

1 Komentarz
7 Zdjęć
Wtorek, 26-06-2012

Mówi się, że to najlepsza kampania reklamowa trwającego EURO 2012. W roli głównej wystąpił duński napastnik Nicklas Bendtner, który niezwykle efektownie zareklamował bieliznę z logo irlandzkiej firmy bukmacherskiej Paddy Power. Głośna promocja została wyceniona na 2 miliony euro.

Zdjęcie piłkarza prezentującego zielone majtki pokazały media na całym świecie. I to nie tylko raz, przy okazji meczu, w którym Bendtner strzelił gola, ale również z racji tego, że UEFA uznała zajście za niedozwoloną reklamę i nałożyła na piłkarza karę. Sytuacja była oczywiście do przewidzenia i z całą pewnością była dokładnie wyreżyserowana. Reklamująca się na majtkach firma brała karę pod uwagę i finansowe konsekwencje wzięła na siebie. Chodzi o kwotę 100 tysięcy euro, czyli niewiele biorąc pod uwagę zasięg „kampanii”. 

Paddy Power golem chwali się na swoim blogu, twierdząc z dumą że firma miała w tym strzale swój udział – zielone majtki, w których wystąpił piłkarz są ponoć przynoszącą mu szczęście bielizną. Umieszczony na stronie film prezentujący bramkę „jest już niedostępny z powodu otrzymania roszczeń dotyczących praw autorskich przez UEFA”. Przedstawiciele firmy głośno zastanawiają się,  czy gdyby Bendtner pokazał bieliznę z logo Calvin Klein, też zostałby za to ukarany.

AW