Mimo że rośnie liczba Polaków robiących zakupy przez Internet – CBOS podaje, że 35% Polaków co najmniej raz coś kupiło w ten sposób – to daleko nam do Koreańczyków, Chińczyków, Japończyków i innych nacji rejonu Azji i Pacyfiku. 35% mieszkańców tego regionu wydaje 11% przeznaczonej na wydatki kwoty w Internecie, podaje firma badawcza Nielsen.
Najwięcej zakupów z tego regionu robią Koreańczycy z Południa – ponad 59% mieszkańców tego kraju wydaje ponad 11% swoich pieniędzy w Internecie. Za nimi plasują się Chińczycy z wynikiem 41%. Co więcej, biorący udział w badaniu konsumenci przyznają, że planują zwiększyć kwotę wydawaną na zakupy w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Najpopularniejsze zakupy to książki, ubrania, bilety lotnicze, sprzęt elektroniczny i rezerwacje hoteli.
Według Petera Gale’a z Nielsena, Internet zmienia podejście do zakupów oraz sposób, w jaki konsumenci kontaktują się z producentami. Warto zauważyć, że klienci z regionu Azji i Pacyfiku nie mają oporów przed dzieleniem się opiniami na temat zakupionych dóbr – zwłaszcza tymi negatywnymi. Serwisy społecznościowe umożliwiają łatwą komunikację potrzeb i wniosków z użytkowania produktu, przez co firmy muszą się bardziej starać, aby sprostać oczekiwaniom klientów.
Źródło: AFP
MWW