Są marki, które zmieniają świat. Ranking najmocniejszych marek świata Global Brands sprawdza, które to marki i dokładnie analizuje dlaczego. Żeby marka trafiła do rankingu, musi spełnić wiele warunków, z których najważniejszy to fakt, że musi być globalna. Co to oznacza? Między innymi ma przekraczać granice geograficzne i kulturowe, jej pozycja w najważniejszych regionach gospodarczych musi być stabilna, ale marka jednocześnie powinna być obecna na rynkach wschodzących. Przynajmniej 30% dochodów firmy ze sprzedaży, powinno pochodzić spoza kraju, w którym ma siedzibę, a nie więcej niż połowa dochodu może pochodzić z jednego kontynentu. Informacje o wynikach finansowych mają być przejrzyste i ogólnodostępne. Poza tym, co oczywiście, firma musi generować spore zyski. Kto najlepiej spełnia takie warunki? Oto wyniki rankingu.
Nikogo nie zdziwi zapewne fakt, że na pierwszym miejscu znalazła się Coca-Cola.
1. Coca-Cola
2. IBM
3. Microsoft
4. Google
5. GE (dawniej General Electric)
6. McDonald's
7. Intel
8. Apple
9. Disney
10. Hewlett-Packard
AWP