10 najważniejszych i najpopularniejszych marek świata

6 Komentarzy
10 Zdjęć
Wtorek, 08-11-2011

Są marki, które zmieniają świat. Ranking najmocniejszych marek świata Global Brands sprawdza, które to marki i dokładnie analizuje dlaczego. Żeby marka trafiła do rankingu, musi spełnić wiele warunków, z których najważniejszy to fakt, że musi być globalna. Co to oznacza? Między innymi ma przekraczać granice geograficzne i kulturowe, jej pozycja w najważniejszych regionach gospodarczych musi być stabilna, ale marka jednocześnie powinna  być obecna  na rynkach wschodzących. Przynajmniej 30% dochodów firmy ze sprzedaży, powinno pochodzić spoza kraju, w którym ma siedzibę, a nie więcej niż połowa dochodu może pochodzić z jednego kontynentu. Informacje o wynikach finansowych mają być przejrzyste i ogólnodostępne. Poza tym, co oczywiście, firma musi generować spore zyski. Kto najlepiej spełnia takie warunki? Oto wyniki rankingu.

Nikogo nie zdziwi zapewne fakt, że na pierwszym miejscu znalazła się Coca-Cola.

1. Coca-Cola
2. IBM
3. Microsoft
4. Google
5. GE (dawniej General Electric)
6. McDonald's
7. Intel
8. Apple
9. Disney
10. Hewlett-Packard

AWP

  • Wt., 08-11-2011 miś koralgol
    6 firm z 10 jest związanych z branżą informatyczną. Ciekawe jakby to wyglądało jakby nie było komputerów.
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 08-11-2011 Radek
    Tak w dzisiejszych czasach się żyje siedząc przed komputerem i źle się odżywiając co w rezultacie daje życie maksymalnie do 60-taki wcześniej pojawia się rak i inne następstwa jedyną marką która nie zabiera zdrowia jest Disney... :)
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 08-11-2011 Gość
    miś koralgol (Wt., 08-11-2011) napisał:

    6 firm z 10 jest związanych z branżą informatyczną. Ciekawe jakby to wyglądało jakby nie było komputerów.

    to byś teraz tego ie czytał
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 08-11-2011 Gość
    pracuje w Coca-Coli. Zarabiam marne grosze.....Najlepsza marka???!!!!
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 08-11-2011 Gość
    Lepsza Pepsi
    Odpowiedz Zgłoś
  • Wt., 08-11-2011 necrohronos
    Czerwona ciężarówka przypomniała mi że coraz bliżej święta i trzeba będzie wcielić się w Santa Clausa którym Coca-Cola zastąpiła biskupa Mikołaja (ale zostało imię przez co mamy pania Mikołajową i odniesienia w reklamach do jego świętości).
    Radek z tym do 60 to trochę przesadziłeś, większość ludzi dożywa dłużej co jest problemem.
    Odpowiedz Zgłoś